Anita.

Siste nytt.

28/05 : Jeg trodde dette var en bløff
Les mer her.

27/05 : Stygge velt stopper ikke søstrene.

27/05 : Anita imponerte i tøft selskap.

26/05 : Få trodde på meg.
Les mer her.

26/05 : Landslagssjef Lars Vidvei er fornøyd etter helgen.

24/05 : Landslaguttak til Tjeitrampet.

23/05 : Hello.
Helgens sterke prestasjon er historie nå,og nå venter nye utfordrende oppgaver for meg. Denne helg er det Stockholm som stå på programmet med Tjeitrampet som samler 9000 jenter fra hele verden. Dette blir mitt første ritt i landslagstrøya på 13 år. Litt rart å tenke på hvor fort årene har gått...
Gleder meg veldig,føler meg sterk,er frisk og veldig motivert. Det er meldt kaldt og regn i stockholm,så det blir å pakke regntøy og varmt tøy. Liker ikke gate løp i regn da det skjer mye velt,men det går nok fint denne gangen også. Profflaget skal også kjøre,og jeg skal ikke være hjelperytter for Sponsorservice som enkelte uttalte seg om tidligere denne uken. vi for håpe at alle de Norske jentene vil gjøre en bra figur, enten man er proff eller bare amatør...
Lykke til....klem Anita

21/05 : Imponerende comeback av Anita.
Les mer her.

21/05 : Anita i storform.

21/05 : Storesøster vant duellen.

20/05 : Heiiii...
Nå er Grenland GP over for i år, og man kan vel trygt si at jeg har ikkeskuffet noen. Tvert i mot har jeg vist en kjørestyrke de fleste ikke trodde jeg hadde, men den gang ei... Med laget Sponsorservice på startstreken har jeg tatt 2 seire og 2 annen plasser, noe jeg er Meget fornøyd med. Jeg er veldig glad-holder meg frisk-ser på fortsettelsen med opptimisme, og gleder meg. Jeg har gått en hard vei med mye slit, så det skal sies, så jeg blir varm helt inn i hjerte mitt når jeg får resultater av det jeg legger ned. Jeg er faktisk veldig menneskelig slik... Takk til alle som støtter meg!!
Sportlig hilsen Anita...

19/05 : Hei igjen venner.
I dag har jeg vært gjennom 2 etapper, hvor den ene var bakke-tempo opp Snipetorp, og den andre gateritt ved Mobile på bakken. Jeg vant bakke-tempo`, og var veldig, veldig glad for det. Gateløpet var meget spennende da det ville bli Sponsor jentenes tid til å knuse meg, da de er flere som kan jobbe sammen. Det var full fart i løpet hele veien, og de støtet på rundgang men Anita beit seg fast. Jeg klarte med STOR glede å vinne denne etappen også, bog har nok en gang fått overbevist alle de som ikke trodde på meg fra starten at jeg virkelig har styrke som kan måles med de aller
beste. Det var morro å se så mange kjente ansikter som heiet meg frem på hjemme-bane. TAKK til dere.
Hilsen Anita...

18/05 : Hei,hei.
Nå har jeg vært i ildåpen med min nye temposykkel,og jeg har stilt til start med proffjentene.Sykkelen var uvant i forhold til landveissykkel,men artig å prøve.Dette har gitt mersmak... ble nr. 2 på dagens tempoetappe,noe jeg er meget godt fornøyd med da Solrunn som vant tross alt ble nr.4 i VM,og at dette var min første konkr.på denne type sykkel.Gleder meg til fortsettelsen,og vil føye til at det var mye support fra Grenlands folket.Takk til dere...
Hilsen Anita....
Les mer her.

14/05 : Hei kjære sykkelintreserte.
Kommende helg er det løp på hjemmebane, og det blir tøff konkurranse for oss amatører da hele profflaget stiller til start med 6-7 jenter fra Team Sponsorservice. De vil nok gjøre sitt ytterste for å ta rotta på meg og de andre jentene. Det blir 3 fine dager med mye bra matcing.
Skal sykle med lille søster for første gang på 15 år, det bli jo fint. Har trent hardt, holdt meg frisk så jeg stiller ikke med noe dårlig grunnlag. Har også en ny temposykkel som skal testes denne helg. Der er jeg en fersking å regne, men sykkelsporten gir meg mye glede og jeg er optimistisk mht. helgen.
Hei så lenge...
Hilsen Anita.

5/05 : "Søndag her nede og det regner og endel vind. Rundbaneløypa er på 4 km som sykles 22 ganger tot.88km og den er panneflat. Veldig fornøyd med gårdagens gateritt og bena er bra idag før starten men har litt ryggproblemer som jeg fikk på turen nedover. I dag er vi tot. 4 jenter på Team Lolland Fallster med start 13.30".. ANITA.

03/05 : I dag setter Anita seg på flyet til København der hun skal møte de andre jentene på Team Lolland Fallster. Hun skal sykle et 2-dagers ritt i NED som kalles Westfriese Dorpenomloop.Lørdag sykles det gateritt på ca. 50 km. med start ca. 12.30 og søndag er det fellesstart på ca. 80 km. med start ca. kl. 13.30. Det har vært noen travle uker med mye reising for Anita nå og i samråd med sin trener Jan George Iversen står hun over Fana Sykkelfestival 11-12 mai.
Hun vil da komme enda sterkere tilbake når Grenland GP på hjemmebane går av stabelen 18-20 mai.
Der vil hun for 1. gang stille med sin nye tempo sykkel, en Fondriest Reverso.

29/04 : Klar for landslaget igjen etter overbevisende sykling i Sats GP. Les mer her.
Søstrene Valen sammen i VM? Les mer her.

20/04(morgen) : Er på plass igjen i DK og været i dag er mildt og solskinn. Kjøreturen ned til Esbjerg tar ca. 3,5t og når jeg har kommet på plass der nede skal jeg ut på en 3t. økt. Skal da teste morgensdagensløype som er en
rundbaneløype på 32km. Gleder meg og det er mange jenter på start i morgen. "Team Grace", "Team Rolland Falster" og et amrikansk lag er noen av teams som stiller til start.

13/04 : I morgen braker det løs. Mitt første aktive A-ritt etter 13 år. Dette skal bli artig å vite hvordan jeg ligger an etter så mange år borte. Les mer her.

03/04 : Nå har jeg sendt mailer til forskjellige Teams ang. ritt. Dette kan du lese mer om her. Det første Teamet som var interessert var Danskene. Vi venter spent på svar fra andre Team.

27/03 : I dag var jeg inne på toppidrett-senteret igjen, 8 uker etter 1. testen for å sammenligne og få en bekreftelse på at jeg gjør mine ting riktig treningsmessig. Fremgang?? Min veileder der inne var meget godt fornøyd med fremgangen og da er selvsagt jeg også fornøyd. Vi lager nå en treningsplan i april som vil legge vekt på 2 ritt i Danmark, før ev. Mallorca Rundt. Jeg reiser ned til Danmark 2 helger i april. 14 april er det cup ritt i Hobro og 21 april kjøres "Vittoria Cup" for damer i Esbjerg der de beste jentene i Danmark stiller opp med deltagelse fra bl.a. "Team Rolland Falster".

23/03 : På lag med russiske jenter i Mallorca? *Les her.

20/03 : Jeg har tro på at dette comebacket kan gå bra, allerede dette året satser jeg på *VM.

16/02 : Var ute 4 timer i dag. Været har skiftet her nede til bare regn...Føler at det går veldig bra og ingen uhell ennå, men bilister og motorsykler er farlig nærme oss. Jobber nå for å sykle Mallorca Rundt sammen med et utenlansk profflag. Hvilke vet jeg ikke ennå.

10/02 : I dag søndag har vi vært på langtur på ca. 5 timer og det gikk uten problemer. Føler meg sterk og har en god følse. Været er topp og temp.ligger mellom 16-20 grader. Tøyet fungerer utmerket og Specialized`en er helt RÅ!!"

05/02 : Har kommet på plass her i Toulone. Her nede er det kjempevær med 16 grader varmt og det blomstrer!! Det ble ikke trening i dag men i morgen braker det løs med 2 økter med rolig langkjøring. Det kribler i bena og jeg gleder meg å teste min nye Allez og det nye tøyet...Skal prøve å skrive litt her på siden mellom øktene.

03/02 : Les intervju før avreise Frankrike av brødrene Reidarsen fra SyklingensVerden.com. Les mer .*..her...

23/01: Det ble ikke noe høydehus opphold på meg denne gang hos Monica. Var litt småsyk par dgr. og da er det best å vente til neste gang. Ellers er formen bra nå, skal inn på toppidrett-senteret 24/01 å kjøre en trappetest. Det nærmer seg avreise til Frankrike og byen Toulon 4 feb. Skal være der nede i 3 uker.

21/01: Har nå fått min nye sykkel SPECIALIZED Allez og dette lover bra. Får teste den på rulle slik at jeg får den riktig innstilt før avreise Frankrike 04/02. Les mer om sykkelen ..her..

30/12: "Her kan dere se et utkast fra min nye team trøye, designet av Søren Lilholt International i København". .Bukse. ...Skjorte.

21/12: I dag 21/12 er min siste arbeidsdag, og går nå ut i permisjon for å få mer tid til sykkelforbredelsene mine. Har de siste 2-3 ukene trappet opp treningene, noe som er tydelig merkbart fysisk når man jobber 100% stilling ved siden av. Kroppen får ikke den hvilen den trenger, og i det lange løp er dette ikke bra for kroppen. Det har vært mye mengdetrening med Monica, og dette trenger jeg etter mange år borte fra sykkelsetet. Det har gått i løping og sykkel ute. Monica syntes jeg er overraskende sterk!! Lovende ord fra en av verdens beste!! 22/12 reiser jeg til London for å feire jul med familie, men det blir mange timer som jeg kommer til å legge ned i asfalten + litt styrke og spenst-trening. Med på lasset har jeg havregryn som min beste venn på morgenen. Kosthold er viktig i idrett på høyt nivå.

Dette var noen ord fra meg og vil benytte anledningen og ønske alle en GOD JUL og et Friskt NYTT ÅR.
Julehilsen Anita Valen

12/12 : Alt virker så lovende nå, og jeg er tent på et blodslit!! Det høres litt sykt ut men det er sant!! En av hoved målsetningen kommende ses. er NM tempo, men skal trå til på felles starten også. Skal inn i høydehuset 3-4 jan. sammen med Monica og bo der i 2 uker. Jeg gleder meg til å sette i gang.

07/12 : Nå har jeg fått det endelige klarsignalet fra minesponsorer om å forsøke et comeback i sykkelsporten. Nå vil jeg og Monica legge planer som kan sende søstrene sammen til OL i Aten i 2004. Les mer i ... Varden. ...VG. ..*Sykkelekspressen.

03/09 : :"TRAPPETEST- som skal fortelle meg hva mitt maksimale oksygenopptak er. Dette er et mål på å se hvor god utholdenhet jeg har. Testen forgår slik at jeg varmer rolig opp på sykkel i ca. 10 min. Deretter sykler jeg med en fastsatt tråkkfrekvens mens belastningen øker hvert min. inntil jeg ikke orker mer. Res. kan du lese her...

25/08 : "Birken" Fikk en god start opp til Skramstadsetra og fikk en luke på Camilla. Etter dette i det tekniske partiet tok hun meg igjen. Når vi kom sammen opp til Storåsen, skjønte jeg allerede der at hun ville vinne. Er litt for reservert utfor. Tiden derimot er jeg veldig fornøyd med".

18/08 : "Har vært små syk etter "Styggemannen". Fikk feber og hoven i halsen. Tror ikke dette har hemmet meg mye og jeg skal ut å kjøre langtur med Monica både Lørdag og Søndag".

11/8 : "Styggemannen" MTB: Fikk meg en smell i låret før dagens ritt. Litt ømt, men jeg er kjempe fornøyd med mitt første MTB ritt. Taper endel tid i terrenget og utfor. Er ikke vant til det der. Kjørte sterkt de siste 2,5 mila inn til Skien.Det holdt til seier!!

07/08 : "Litt usikker på hvordan formen er etter 14 dgr. med ferie og lite sykling. Var ute å testet MTB sykkelen (Schwinn Moab) for første gang i dag før "Styggemannen" MTB. Å sykle MTB har jeg jo nesten ikke gjort før så vi får se hvordan det tar i vei på Lørdag. Uvant med dempegaffel og teknikken, spesielt i motbakker spinner bakhjulet litt lett."
Odda-Bø: "Et hardt turritt med mye moter. Det var varmt men det gikk kjempebra med tiden 6.47 og ny løyperekord. Dette var første rittet med den nye Schwinn Fastback som jeg sitter utrolig bra på.
Trondheim-Oslo: "Så skulle tiden være inne til et comeback. Fikk en forespørsel fra "Team Grenland" om å kjøre "Trondheim-Oslo" bare 14 dgr. før start. Dette hørtes spennende ut og fikk låne sykkel av Monica. Tiden ble kjempebra og ble best i dameklassen."

Klikk her for å gå tilbake.